Hatırında mı?
Sevgilim hâtırında mı hâlâ
O tenezzühle, âh o dört nîsân?
“Bunu ben hâfızamda kayd ederim”
Diye ta’zîz ile bu târihi
Beni gaşy-i meserret eylerdin.
O günü yâd eder misin acabâ
Ki bize bahş ile sürûr-i cinân.
Diyerek sanki “Ben geçer, giderim”
Ediyordu kulûbu tefrîhi
Bize ihtâr; itâat eylerdin.
İki gün sonraki o şâm-ı bahâr.
O nesîm-î pür-ihtizâz-ı rebî’,
Seni zevrak-süvâr-ı izzet edip
Tehlike, hâilegözetmeyerek
Sâhile sevk eden o hiss-i garâm,
Kumlar üstünde intizâr ü karâr,
O menâzır, o hâl, o şi’r-i bedî’…
Beni sâhil-güzîn-î vahdet olup
Beklemekten şikâyet etmeyerek
Müterakkıbtın öyle… hoştu o şâm.
Sevdiğim ben dolaştım işte yine
Oralarda garîb ü ser-gerdân;
Her hacer-pâre her soluk yaprak;
Neye baksam ederdi hep ihtâr
Bana geçmiş bahâr-ı mes’adeti.
Bu teessür, bu aşk-ı dîrîne
Yeniden etti magzımı sekrân;
Zîr-i payımda sarsılıp toprak
Kalmadı kaabiliyyet-i reftâr;
Geçen ömrün bu oldu mahmedeti…
Nigâr Hanım(Aks i Sedâ)
Yazılan yazıların sorumluluğu yazarlarına aittir. Suç teşkil edecek yazılardan dolayı edebice.net sorumlu tutulamaz.
Henüz yorum yok.
Bu yazıya yorum yapabilirsiniz.