Nigâr Hanım – Edebice Dergisi http://edebice.net Resmi Web Sitesi Mon, 06 May 2019 17:41:26 +0000 tr-TR hourly 1 https://wordpress.org/?v=4.6.14 Eylül Sabahı http://edebice.net/2015/05/26/eylul-sabahi/ http://edebice.net/2015/05/26/eylul-sabahi/#respond Tue, 26 May 2015 16:16:20 +0000 http://edebice.net/2015/05/26/eylul-sabahi/ Eylül Sabahı Her şeb bu sevâhilde, bu yerlerde bütün gün Dil-dârı tefekkürle geçer vakt-i hazinim; Kalb-i gamînim     Pek ona düşkün, Ettikçe şu eylül sabahındaki o rikkat Hem kalbimi,

Eylül Sabahı yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>

Eylül Sabahı

Her şeb bu sevâhilde, bu yerlerde bütün gün

Dil-dârı tefekkürle geçer vakt-i hazinim;

Kalb-i gamînim

 

 

Pek ona düşkün,

Ettikçe şu eylül sabahındaki o rikkat

Hem kalbimi, hem fikrimi, hem ruhumu tehyîc

Hep bu taravet

Aşkımı tervîh

Eyler gibi, ondan bana her lâhzada bir bû,

Bir bû-yi muhabbet getirir mühtez ü perrân

Gönlüme dârû

Nefha-yi cânân…’

Vaktâki dalar rûhunu tedkîke hayâlim

Bir neş’e-yi pür-hüzn ile ser-mest olurum ben;

            Ol dem ki melâlim

            Kalbi eder şen

Dil umk-ı nigâhında arar şiddet-i sevdâ

Düşkün, mütereddid, müteellim, mütehassir;

Hâtır-ı şeydâ

Pek müteessir.

Ver kalbe sükûnet, yetiş ey yâr-ı dil-ârâ,

Ey sâlib-i ârâm-ı dil, ey neşve-yi hâtır,

Et beni ihyâ,

Kalbimi şâtır!

                         Nigâr Hanım (Aks-i Seda)

 

Eylül Sabahı yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
http://edebice.net/2015/05/26/eylul-sabahi/feed/ 0
Gücenme http://edebice.net/2015/05/26/gucenme/ http://edebice.net/2015/05/26/gucenme/#respond Tue, 26 May 2015 16:15:15 +0000 http://edebice.net/2015/05/26/gucenme/ Gücenme Gücenme, muztaribim, nâ-şekîb-i hicranım, Gücenme, münkesirül hâtırım, perîşânım, Gücenme, merhamet et bî-nasîb-i vuslatına, Gücenme yâreLiyim aslı iştiyaakınla, Gücenme, aslı harâbım senin firakınla…     Düşün… kaçar mıyım ey yâr,

Gücenme yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
Gücenme

Gücenme, muztaribim, nâ-şekîb-i hicranım,

Gücenme, münkesirül hâtırım, perîşânım,

Gücenme, merhamet et bî-nasîb-i vuslatına,

Gücenme yâreLiyim aslı iştiyaakınla,

Gücenme, aslı harâbım senin firakınla…

 

 

Düşün… kaçar mıyım ey yâr, ihtiyarımla?

Mücâhid olmadayım kalb-i bî-karârımla

Tahammül etmek için ıztırâb-ı firkatine.

Bu hasta kalbime dünyâda tesliyet yokken

Gücenme, kırma beni bir de iğbirar ile sen.

 

Tevahhuşumla müsebbib benim bu hicrana;

Bu ıztırâb müşabih azâb-ı vicdana,

Tahatturuyle bunun sızlıyor cerihalarım.

Niçin bu yâreleri açtın iltifâtınla,

Mürüvvetinle, o gösterdiğin sebâtınla?

 

Amîk hüzn ile perverde kalb-i rencidem,

Hayâl ü hâtıram artık siyâh – reng-i elem.

Bütün cevânibe nâfiz gibi bugün kederim :

Senin görünmediğin yerler, âh, pek mağmum…

Gücenme, aslı yetişti bu tâli’-î meş’ûm.

Nigâr Hanım (Aks-i Sedâ)

Gücenme yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
http://edebice.net/2015/05/26/gucenme/feed/ 0
Hatırında mı? http://edebice.net/2015/05/26/hatirinda-mi/ http://edebice.net/2015/05/26/hatirinda-mi/#respond Tue, 26 May 2015 16:14:26 +0000 http://edebice.net/2015/05/26/hatirinda-mi/ Hatırında mı? Sevgilim hâtırında mı hâlâ O tenezzühle, âh o dört nîsân? “Bunu ben hâfızamda kayd ederim” Diye ta’zîz ile bu târihi   Beni gaşy-i meserret eylerdin.   O günü

Hatırında mı? yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>

Hatırında mı?

Sevgilim hâtırında mı hâlâ

O tenezzühle, âh o dört nîsân?

“Bunu ben hâfızamda kayd ederim”

Diye ta’zîz ile bu târihi

 

Beni gaşy-i meserret eylerdin.

 

O günü yâd eder misin acabâ

Ki bize bahş ile sürûr-i cinân.

Diyerek sanki “Ben geçer, giderim”

Ediyordu kulûbu tefrîhi

Bize ihtâr; itâat eylerdin.

 

İki gün sonraki o şâm-ı bahâr.

O nesîm-î pür-ihtizâz-ı rebî’,

Seni zevrak-süvâr-ı izzet edip

Tehlike, hâilegözetmeyerek

Sâhile sevk eden o hiss-i garâm,

 

Kumlar üstünde intizâr ü karâr,

O  menâzır, o hâl, o şi’r-i bedî’…

Beni sâhil-güzîn-î vahdet olup

Beklemekten şikâyet etmeyerek

Müterakkıbtın öyle… hoştu o şâm.

 

 

Sevdiğim ben dolaştım işte yine

Oralarda garîb ü ser-gerdân;

Her hacer-pâre her soluk yaprak;

Neye baksam ederdi hep ihtâr

Bana geçmiş bahâr-ı mes’adeti.

 

Bu teessür, bu aşk-ı dîrîne

Yeniden etti magzımı sekrân;

Zîr-i payımda sarsılıp toprak

Kalmadı kaabiliyyet-i reftâr;

Geçen ömrün bu oldu mahmedeti…

                               Nigâr Hanım(Aks i Sedâ)

Hatırında mı? yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
http://edebice.net/2015/05/26/hatirinda-mi/feed/ 0
Gazel http://edebice.net/2015/05/26/gazel-nigar-hanim/ http://edebice.net/2015/05/26/gazel-nigar-hanim/#respond Tue, 26 May 2015 16:13:30 +0000 http://edebice.net/2015/05/26/gazel-nigar-hanim/ Gazel Feryâd ki feryadıma imdâd edecek yok Efsûs ki gamdan beni âzâd edecek yok     Te’sîr-i muhabbetle yıkılmış güzel ammâ Vîrâne dili bir daha âbâd edecek yok   Kes,

Gazel yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
Gazel

Feryâd ki feryadıma imdâd edecek yok

Efsûs ki gamdan beni âzâd edecek yok

 

 

Te’sîr-i muhabbetle yıkılmış güzel ammâ

Vîrâne dili bir daha âbâd edecek yok

 

Kes, varsa alâkan bana ey tâli’-i dûnum

Sen vâr iken âlemde beni yâd edecek yok

 

Hakkıyle bilir zâr gönül hâlet-i aşkı

Mahirdir o fende anı üstâd edecek vok

 

Yâ Rab ne için zâr Nigârî şu cihânda

Nâ-şâd edecek çoksa da bir şâd edecek yok

Nigar Hanım(Efsûs, l)

Gazel yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
http://edebice.net/2015/05/26/gazel-nigar-hanim/feed/ 0
Bir Daha Söyle http://edebice.net/2015/05/26/bir-daha-soeyle/ http://edebice.net/2015/05/26/bir-daha-soeyle/#respond Tue, 26 May 2015 16:11:57 +0000 http://edebice.net/2015/05/26/bir-daha-soeyle/ Bir Daha Söyle Yegâne sevdiğin âlemde ben miyim şimdi? Sahîh ben miyim artık muhâtab-ı aşkın? Bütün o hiss-i amîki fuâd-ı pür-şevkin, O ibtilâ-yı ezel, o alâik-î ebedî Benim mi şahsıma

Bir Daha Söyle yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
Bir Daha Söyle

Yegâne sevdiğin âlemde ben miyim şimdi?

Sahîh ben miyim artık muhâtab-ı aşkın?

Bütün o hiss-i amîki fuâd-ı pür-şevkin,

O ibtilâ-yı ezel, o alâik-î ebedî

Benim mi şahsıma mahsûr?.. Bir daha söyle.

 

 

O sânihât-ı hazinin, o beyyinât-ı gamın,

Sahîh, mülhimi hep ben miyim, bugün, söyle;

Tahassüsâtını, efkârını bütün söyle.

Getir şu kalbime dök varsa, sevdiğim, elemin

Eden nedir seni rencûr?.. Bir daha söyle.

Nigâr Hanım (Aks i Seda)

Bir Daha Söyle yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
http://edebice.net/2015/05/26/bir-daha-soeyle/feed/ 0
Çırpınma http://edebice.net/2015/05/26/cirpinma/ http://edebice.net/2015/05/26/cirpinma/#respond Tue, 26 May 2015 15:31:35 +0000 http://edebice.net/2015/05/26/cirpinma/ Çırpınma Çırpınma, verme kendini kayd-î esârete; Çırpınma, yok tahammülüm artık muhabbete; Çırpınma, bî-huzûr-ı garâm etme elverir; Çırpınma, çünkü beyhûde lerze elem verir.   Çırpınma, ey elemli, felâketli uzv-ı ter; Çırpınma,

Çırpınma yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
Çırpınma

Çırpınma, verme kendini kayd-î esârete;

Çırpınma, yok tahammülüm artık muhabbete;

Çırpınma, bî-huzûr-ı garâm etme elverir;

Çırpınma, çünkü beyhûde lerze elem verir.

 

Çırpınma, ey elemli, felâketli uzv-ı ter;

Çırpınma, üzme çektiğim âlâm ü gam yeter.

Çırpınma, artık oof, usandım bu darbeden;

Bî-sûd darbeler yeter ey kalb-i nâle-zen!

Çırpınma, kesme hüzn ile tâb ü tevânımı,

Lezân-ı girye etme teessürle cânımı.

Bî-fâide bu râbıtalarla teessürât,

Mâdam ki sabit olmayacak ömr-i bî-sebât

Âgâh iken fikir bu mükedder hakikate

Ağreb ki müftekir yine ümmîd ü re’fete.

İnsan deyince ürperiyor tüylerim bütün!

İnsâna incizâbıma hayretteyim bugün.

İnsanlar olmasa evet olmazdı hüzn ü gam,

Dünyâ dönerdi mihveri üstünde bî-elem.

İnsâna bu mezâlimi ta’lîm eden zekâ

İnsâna karşı nefreti îcâd eder bana.

Aklım firârı emr eder olsa metânetim,

Kaanun-ı incizâba teneffürle tâatim.

İkbâl-i ömrü havf ü denâetle almadım,

Ben kimsesiz tevekkeli, metruk kalmadım…

Tâbi’ olunsa lâyık evet ekseriyyete.

Ger ekseriyyet olmasa düşkün denâete.

Ben başka hisle ömrü geçirdim yazık, yazık;

 Re’y-î ekaarib olmadı re’yimle muttazık.

Hep aldanışlar ömrü harâb etti nâfile,

Alkışlarım bu zilleti ben zehr-hand ile!

Makhûr-i mihnet etse de ye’s-i muahharim,

Aczimle ben mezâlime karşı muvakkarim…

Bâzîçe ettiler seni ey uzv-ı zinde-dâr!

Sâfiyyetiyle müftehir ey kalb-i nâle-kâr,

Lâkin yine getirme halel intizâmına!..

Lâyık değil bile bu güruh intikaamına.

Çırpınma artık üzme beni, hem de kendini;

Hem-nev’ime temâyülü kes, kes şu bendini.

Çırpınma, kimise etmedi idrâk hâlini;

Îzâha etme sen de tenezzül meâlini!..

Çırpınma, kes bu nâlişi, lâyık sana sükût;

Evvel sükût, sonra yine, dâimâ sükût…

Nigâr Hanım

Çırpınma yazısı ilk önce Edebice Dergisi üzerinde ortaya çıktı.

]]>
http://edebice.net/2015/05/26/cirpinma/feed/ 0